Google
 

21 sierpnia 2007

Ekspansja serwisów społecznościowych

Serwisy społecznościowe i/lub zwane inaczej Web 2.0, takie jak myspace.com, friendster.com, orkut.com, fotka.pl, grono.net, nasza-klasa.pl (itd. itp - lista jest oczywiście niepełna, tymbardziej, że nieustannie dołączają do tej listy nowe, mniej lub bardziej udane, projekty) skierowane są głównie do nastoletniej grupy odbiorców. Oferują szereg funkcjonalności, takich jak blogowanie, fora dyskusyjne, stworzenie wizytówki o sobie - generalnie umożliwiając zawieranie znajomości, odnajdowanie starych znajomych lub po prostu zaprezentowanie swojej osoby i wymianę informacji, opinii, plotek.

Stanowią źródło rozrywki, sposób na spędzanie wolnego czasu - skutecznie zajmując nastolatkom tego czasu coraz więcej, co bezpośrednio przekłada się na zyski tychże portali.

I jest to całkowicie zrozumiałe, zgodne z tendentcjami oraz przewidywaniami. Co ciekawe natomiast, zachodnia prasa młodzieżowa zaczęła w związku z tym faktem, notować zmniejszanie sprzedaży. Sektor traktujący o stylu życia, modzie nastolatków zmniejszył sprzedaż o ponad 8 punktów procentowych w okresie od stycznia do czerwca bierzącego roku. Tytuły rozrywkowe także spadają w dół, o blisko 5%.

Nie dziwi to właściwie, gdyż nawet przy dziennym cyklu druku pisma, trudno im wytrzymać konkurencje z internetem, gdzie informacje o wydarzeniach rozchodzą się lotem błyskawicy, tuż po ich zajściu (tymbardziej, nie dziwi, że prasa kolorowa tak łapczywie żywi się informacjami i plotkami zupełnie wyssanymi z palca - to jedyny obszar, w którym nie dają się wyprzedzać).
źródło

Brak komentarzy: