Google
 

25 sierpnia 2007

Każdemu według potrzeb


Śledzimy trendy. Na fali sukcesu Wikipedii powstaje od pewnego już czasu, internetowy poradnik, wikiHow, którego edycja leży w rękach internetowych wolontariuszy. Więcej o historii i rozwoju tego typu form internetowych poczytamy w artykule.


A na ile pożyteczne może być wikiHow dla nas? Możemy się dowiedzieć np.:
Jak grać na pianinie,
Mądrze wydawać pieniądze, ewentualnie
Jak przetrwać strzelaninę w szkole lub w miejscu pracy

i wiele innych przydatnych w codziennym życiu porad, przygotowanych przez domorosłych fachowców. To ciekawy sposób wciągania ludzi w interakcję z portalem, bo jak widać na przykładzie np.: Wikipedii, baza wiedzy rozrasta się nieustannie, chociaż jej edytorom nikt nie płaci. Wiele osób ma oczywiście zastrzeżenia co do jakości niektórych artykułów - trudno wymagać od tej formy tworzenia contentu, aby stała na akademickim poziomie, skoro dodawać informacje może każdy chętny (a chęci nieraz nie wystarczą), niemniej nie zniechęca to jeszcze większej ilości odbiorców do pasywnego korzystania z zawartości Wikipedii, która stała się już swoistą marką, doskonale identyfikowalną w internecie. Przypuszcza się, że marka Wikipedii jest marką najbliższą do potencjalnego zachwniania najsilniejszej marki w internecie, jaką jest...

Brak komentarzy: